Första "riktiga" dagen på praktik.







Nu är jag hemkommen från vad jag ser som första riktiga dagen under praktikveckan. Gårdagen var så otroligt teoretisk, så jag kommer inte ihåg allt för mycket från den.

Har haft en otroligt rolig, och lärorik dag. Jobbat med riktigt härliga människor som har lärt mig väldigt mycket om det mesta. Känns så otroligt gött att komma ut i "verkligheten" och känna på hur det känns där ute istället för att sitta i skolan och bara läsa. Längtar verkligen tills jag får komma ut på riktigt.

Bästa kommentaren idag kom från en liten kille. Han ser mig gå ut ifrån polisbilen med civila kläder och en radiosnäcka i örat. Man ser hur hans ögon blir dubbelt så stora, chocken är ett faktum. "ÄR HAN FBI!?"
Självklart kan jag ju inte ljuga för ett litet barn, så jag nickar subtilt och sätter mig i bilen igen.

Like a boss.

Jag menar, killen kommer för evigt tro att han såg en äkte FBI-agent. Jag är och kommer alltid vara hans idol.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0