Kaos

Ja idag kan man verkligen säga att det var kaos. Inte i mitt huvud mer än vanligt, utan vädret syftade jag på.
Det har snöat hela natten och när jag går upp för att ta saltsjöbanan så är det 30 minuter sen. Bara den starten på dagen borde ju säga en någonting.
 
Efter att skoldagen var slut så var det dags att ta sig hemåt. Nu är det ju inte så att vår skola ligger mitt i centrum, utan en bit ifrån närmaste tunnelbana. Detta betyder att man måste åka buss för att sig dit. 
Men är det snökaos så skiter bussarna i att gå, vilket resulterar i att vi inte kan ta oss hem.
 
Vi var helt enkelt tvungna att vandra till närmaste tunnelbana, som ligger en bit bort.
För att göra promenaden ännu trevligare så snöade det fortfarande och man fick pulsa igenom snön.
 
En timma och en kvart tog det att ta sig till tunnelbanan.

Trevligt.
 
Snökaos?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Välkommen till Stockholms verkliga sida - landet där ingenting fungerar! :D Man kan nog säga att en tumregel för att kalla sig Stockholmare är att hata SL ;)
Är vinterkaoset lika illa i götet? Generellt

Svar: Haha ja jag börjar märka det nu!Ja det är ju tyvärr det. Göteborgare vill väl kanske inte erkänna det eftersom dem inte vill verka sämre än Stockholmare, men det är lika jävligt där när det kommer snö. Dock tycker jag nog inte att allt är SLs fel i detta fallet. Svårt att vara förberedd på de här snökaoset kanske.
None None

2012-12-06 @ 02:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0