Stress



Istället för en ostmacka med ett glas vatten till frukost så blev det igår hotellfrukost på Scandic Sergel Plaza. Hade igen skola igår så tog det väldigt lugnt och njöt av att vara ledig. Sedan tänkte jag att eftersom min kära iPhone är sönder (volymknapp helt stum) så kunde jag åka till LAN-master och få den lagad. Är den köpt hos Telia så fixar dom den på fyra timmar, skit bra! När jag lämnat in den så säger tjejen i kassan "Då är du välkommen tillbaka klockan tre". Det är ju skitbra, förutom att mitt tåg tillbaka till Göteborg går 15.10..
Hon förklarade också att telefonen skulle antagligen bli klar innan så det var inget problem.
Sagt och gjort, kommer jag spatserande in vid tjugo i tre och frågar efter min telefon.
"Det är ungefär 15/20 minuter kvar på den.." ROLIGT!

Summan av det hela blir att jag i sista sekund bestämmer mig för att skita i telefonen och hämta den på måndag. Jag tar min packning och springer (antagligen i cool slow-motion) mot T-banan. När jag sedan slänger mig in i vagnen så plingar det till i högtalaren. "Alla tåg står stilla för tillfället då Polisen söker igenom ett tåg i gamla stan.
ÄNNU ROLIGARE! Detta betyder alltså att jag missar mitt tåg..och jag kommer inte fram till SJ via telefon så jag kan boka om det.. 1:a klass klockan 15.10 en fredag. Den biljetten vill man gärna bli av med :)

Sån tur var hittar jag en ängel på SJ Loungen som hjälper mig att få bytt biljetten till snabbtåget en timma senare! Så SJ ligger helt klart på min plussida nu!

+ Jag kunde gå tillbaka och hämta min telefon




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0