Tisdag

Mycket spännande andra dag.
Dagen började med en lätt start i självskydd där vi mest gick igenom vad som skall gås igenom under terminen. Det är allt från olika grepptekniker och förhållningssätt till träning och friskvård. Tentamen i detta kommer göras både skriftligen men också via vissa fysiska test. T.ex. bänkpress, ergometercykeltest (redan på torsdag) och löptester. Efter denna lektionen så hade vi en ganska stor håltimma på två timmar. Många av oss använde den till att gå till gymmet och träna. Det är väldigt kul att se på vilken nivå folk ligger på. Vissa är väldigt tränade medans många inte har mycket mer än grundkondition. Självklart är det inte många som ligger på den "guda-nivå" jag gör.
Efter träning och lunch hade vi det roligaste momentet hittills på skolan. På området så finns det ett torg med olika simuleringsmiljöer. Det är allt från Tunnelbanestation , systembolag, mataffär till inredda lägenheter. Vi hade fyra olika moment där vi endast skulle iaktta och skriva ner vad vi såg och hur vi reagerade. Momenten var hemlös på tunnelbanestation, inbrott i lägenhet, lägenhetsbråk och en trafikolycka. Alla poliser som var med i skådespelen var riktiga poliser och de inblandade var inhyrda skådespelare. Det var riktigt kul att vara närvarande vid "riktiga" situationer och se hur folk reagerade.

Nu sitter jag hemma och har ätit lite av min gourmet-måltid jag tillagade igår.

Imorgon blir det föreläsning om kommunikation i polisarbetet och självklart träning!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0