Räk- och tårtlördag.

Igår firade vi Ella i efterhand här hemma. Det blev absurt dyra räkor och en jordgubbstårta till efterrätt.
Eftersom hon var ute och festade på sin födelsedag och lämna sin stackars pojkvän hemma själv, så blev det att fira henne igår.
 
 
Ella ville göra tårtan själv, så jag fick bara en lista med saker jag skulle inhandla. På listan står det flertalet saker inklusive Marzankräm. Efter en stunds letande i butiken hittar jag just det, Marzan - kokbar vaniljsås.
Tydligen funkar inte vaniljsås lika bra på en tårta som en vaniljkräm gör. Blev en flytande tårta.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Men lille kusin, är det frysta räkor jag ser..... Det kan man ju inte äta om man är från rätt sida ;) hoppas allt är bra så ses vi snart. Kram

Svar: Ja men detta är Saltsjöbaden, Stockholm. Här finns det inte så bra utbud med räkor. Och skulle det finnas kostar det väl 500kr/kg :)
None None

2012-07-01 @ 18:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0