Körtelfeber

Min stackars älskling har legat i en vecka nu i hög feber, så idag åkte hon till sjukhuset för att kolla upp vad det var. Om ni inte redan förstått vad det var från rubriken så var det körtelfeber. Inte jätteroligt kanske. Det betyder att hon kan ligga sjuk i feber i flera veckor till. Men det hoppas vi inte hon gör!

En annan tråkig aspekt är ju att jag också kan vara smittad. Enligt sjukvårdsrådgivningen så smittar körtelfeber via saliv, alltså via pussar och kyssar. Så det är ju lugnt för jag har ju absolut under inga omständigheter kysst eller pussat min flickvän..

Inkubationstiden är 4-6 veckor. Så vi får helt enkelt se om några veckor om det är jag som blir den lyckliga.

P.S. Vi flyttar om tre veckor..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0