Vår i Stockholm

Om jag skulle få för mig att slå upp ordet vår i svenska akademins ordbok. Så är jag relativt säker på att det inte skulle stå "på våran är det fint väder, förutom ibland då det börjar snöa helt utan förvarning".
Jag säger inte att jag är 100, men relativt säker är jag på att det inte står så.

Vad händer? Här sitter man och funderar över vilken färg man skall ha på sina flip-flops i sommar, och vad man ska göra av vinterjackan nu när vintern är över. Då kommer det snö!?
Jag tycker det är helt befängt, och kommer helt klart skriva ett argt brev till alla meteorologer i Sverige och undra vafan dom håller på med.
För er som inte vet det så kan jag ju ge er en liten hemlighet. Det är nämligen så att meteorologerna är de som bestämmer vädret runt om i världen. Dom har dock fått oss, att tro att det inte är fallet. Så, nu vet ni.

Summan av det här lilla brevet är alltså, att jag inte tycker det är särskilt kul med snö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0