Livräddning

Idag var det dags att plaska runt i vattnet på Kronobergsbadet. Inte för att det blev så mycket kanonkulor, men.
Vi har ett prov i termin två, som går ut på att under sju minuter göra flera längder både bröst och ryggsim. Vissa längder är med nödsatt person, och vissa är det andra moment som skall göras.

 

Man märkte en klar skillnad på klassen, när det kommer till vana i vatten. Vissa tycker det är grymt enkelt och andra får verkligen kämpa för att klara hela banan.
Jag har hört om folk som fuskar med simintyget till polishögskolan. Det lär visa sig under detta testet.

 

Själv tror jag inte det kommer bli några problem för mig. Jag har levt halva mitt liv som knubbsäl.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0