Mr Handy-man

Har tänkt att måla om vårat vitrinskåp ett längre tag nu, men fick tillslut tummen ur. Jag vet att det kanske inte låter som ett jätteprojekt och det var det inte heller för mig i början. Dock insåg jag snabbt att det skulle ta lite längre tid än vad jag först trodde.

Steg 1 - Ta itu hela skåpet 
Steg 2 - Sandpappra hela skåpet 
Steg 3 - Grundmåla ett lager
Steg 4 - Måla ett lager
Steg 5 - Måla ett lager till
Steg 6 - Sätt ihop skiten.

Anledningen varför det tog så lång tid var mest för att färgen hade en övermålningstid på 12 timmar vilket gjorde att man kunde göra en sak per kväll. Som ni ser på bild fyra så ställde vädret till med problem så jag fick flytta festen till badrummet. Där satt jag några kvällar i endast kalsonger och halvt avsvimmad av färggaser.
Men fint blev det!










 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0