Paus

Hej all goa.
 
Jag har inte bloggat på väldigt länge, jag vet. Det har mycket att göra med att jag inte har så mycket sug att skriva, men också för att jag inte vet hur jag kommer göra med bloggen. Jag slutar skolan om några veckor och kommer ut och börjar jobba. Att blogga som polis är en helt annan sak än att skriva om livet på skolan. Det är mycket regler och saker man måste tänka på. Jag känner inte riktigt att jag vill det. Sen att göra bloggen helt privat är inte så roligt heller, då jag då endast skulle skriva om datorspel, amerikansk fotboll, mat och annat som inte är roligt för er att läsa om.
 
Hoppas ni har andra bloggar att läsa iallfall.

Kommentarer
Postat av: Marcus

Har hört att efter aspiranten så arbetar man med utredning ett tag (upp till ett år), före man får gå ut i yttre tjänst.
Detta för att få en starkare grund. Stämmer det?

Svar: Hej Marcus.Nej, det stämmer inte direkt. Detta beror helt på vilken myndigheter du hamnar i. Men i Stockholm fungerar det så att du hamnar på en PA-rotation som det kallas. Där du jobbar sex månader på olika avdelningar.
Kollar man därmemot i Göteborg så är det så många som jobbar på ordningen att det inte finns någon plats för nyexaminerade poliser. Det betyder att alla som har gjort aspiranten i Göteborg får börja på krim om inget annat öppnas upp för dem. Men egentligen så är du klar efter aspiranten och kan söka dig vart du vill om det nu är krim, ordning, droger eller ungdom.

Hoppas du förstod lite av svaret iallfall ;)

Ha det fint!
Daniel
None None

2013-12-29 @ 06:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0