Surrealistiskt

I torsdags spenderade vi i klassen en dag på rättsmedicin på Karolinska institutet i Stockholm. För er som inte vet vad rättsmedicin sysslar med så kan jag sammanfatta vad de gör, utifrån vad jag själv vet.
Rättsmedicin får avlidna personer när det kommer till dödsfall som inte är naturliga (en gammal man/kvinna som dött i sin egen säng). Detta kan t.ex. vara vid brott, misstänkt självmord eller när en person avlider utan tidigare sjukdomsbild.
Jag har aldrig sett en död person innan, så det var väldigt speciellt för mig. Med speciellt menar jag inte positivt, mer intressant och samtidigt hemskt. Jag fick iallfall lära mig väldigt mycket och gav mig några tankeställare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0