Förseningar, förseningar...

Idag hade jag min första och enda lektion (livräddning på Kronobergsbadet) vid 13.00. Eftersom jag åkte från Göteborg så betydde det att jag var tvungen att åka med tåget 08.32 och då vara framme 12.15. Det kändes okej tyckte jag, blåögd som jag är. Eftersom jag inte har drabbats av några större förseningar någon gång innan så kände jag att jag hade en liten felmarginal.
Dock så fick vi efter någon timma reda på att det var ett godståg i Hallsberg som hade spårat ur tidigare på morgonen. Detta resulterade i att vi var tvungna att ta bussen en sträcka och sedan fortsätta med tåg från Katrineholm.

Det slutade med att jag kom fram till Stockholm central 3½ timma försenad. Underbart
Enligt SJ:s hemsida så är man berättigad 100% ersättning om man blir över en timma försenad. Betyder det då att jag får 350% ersättning? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0