Suck..

Ibland blir jag så oerhört arg. Jag önskar ibland att jag faktiskt hade avslutat allt som hade med internet att göra, så jag slapp läsa om alla idiotiska åsikter. Många gånger handlar det om polisen.
Det finns så mycket hat mot polisen så det inte är sant. Självklart visste jag det sedan innan, men inte i den här utsträckningen.
 
Jag kan inte förstå hur man kan hata en yrkesgrupp så mycket. Vet folk ens vad poliser får gå igenom varje dag för att få oss att känna oss trygga? eller skiter man fullständigt i det? Det kanske är bättre med anarki?
 
Det är så otroligt lätt att döma. Sittandes hemma i tv-soffan eller gåendes ute på gatorna. Men om det är något folk inte förstår så är det vad dessa människor går igenom.
"De har ju valt det jobbet, då ska dem klara det". Detta är vanliga människor, som du och jag. Det är inga genmanipulerade supermänniskor som göra allting rätt.
 
Sedan jag började på polishögskolan för ett år sedan så har min bild av polisen inte ändrats. Jag har en väldig respekt för vad polisen gör och vad de utsätter sig själva för. 
Ta inte detta fel, jag vet att det finns rötägg inom polisen. En hel del faktiskt. Men detta ger inte folk rätt att klanka ned på polisen så som man gör idag. De poliser som gör fel är individer, de skall straffas och dömas som du och jag. Har en person gjort fel så skall han stå till svars för det. Han skall inte få mer privilegier för att han har uniform.
 
Jag blir mörkrädd när jag hör folk säga att alla poliser är idioter och håller varandra om ryggen. Varför tror ni att det blir den mentaliteten?! Media är emot er med artikel efter artikel, samhället spottar på er, men det är NI som förväntas att aldrig göra fel eller klandras för något. Självklart hade jag anmält en kollega om jag tycker att han eller hon begår tjänstefel. Hade alla gjort det? absolut inte. Men då är det de personerna som gör fel, inte hela polisen.
 
Jag blir besviken på "vänner" som jag trodde hade mer förståelse än så här. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0