Svåra val

Vi hade en myndighetsdag för några veckor sedan, där flera myndigheter runt om i landet kom till skolan för att sälja in sig själva som potentiella aspirantplatser.
Bland annat var Västra Götaland, Halland och självklart Stockholm där. De berättade lite om myndigheten och hur det var att jobba där.
 
Jag har ju sedan vi flyttade upp hit för ett år sedan varit säker på att vi skall stanna här även under aspiranten. Dock tycker jag att det blir ett svårare beslut att ta desto närmare det kommer. Det är mycket för oss att väga in.
I Stockholm har vi lägenheten i ett underbart område, en stad vi båda älskar, sambons jobb och en stor utbildningsmöjlighet för mig. Men på andra sidan myntet har vi familj, släkt och vänner på västkusten.
 
I den bästa av världar hade jag fått aspirantplaceringen i Stockholm (sex månader), sedan arbetat ett år här och därefter sökt en tjänst på västkusten. Men det är inte säkert att det är så lätt...
Man vet inte hur organisationen kommer se ut då (reformen som kommer ske 2015) eller hur lätt det är att byta myndighet. Tyvärr har det varit svårt innan att söka en tjänst i en annan myndighet än den du jobbar i då man främst söker inom den egna myndigheten.
 
Även om det är ett svårt beslut så har vi tillsammans beslutat att vi kommer stanna i Stockholm under aspiranten och därefter försöka söka oss tillbaka till västkusten när det finns en chans.
Med detta sagt betyder det inte att jag kommer få Stockholm då det är en urvalsprocess där du måste rangordna fyra val. Men man kan alltid hoppas!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dimitrij

Svåra val är såå jobbiga. hoppas det löser sig och att du fortsätter att blogga.
/din Dimitrij

2013-03-27 @ 18:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0