Nattpass

Inatt var det dags för en praktikdag (natt) på utryckningen 22-07. Här kan man snacka om mångsidigt arbete. Tyvärr kan jag inte berätta så ingående eftersom jag har sekretess. Men det har varit allt från att köra in för överfriskade människor för tillnyktring, åkt på lägenhetsbråk, letat efter bortsprungna personer och flera trafikbrott.
Eftersom det regnade nästan hela natten, så har det inte varit alltför mycket folk ute, vilket har resulterat i att polisen har haft mindre att göra.

Men imorgon är det en heldag på krim. Där får man se en helt annan sida av polisarbetet. Så det ska bli intressant att se hur dom har det.

Min kära far är på väg hit för lite middag och mys, skall bli mycket trevligt. Han jobbar ju delvis här uppe, så det är lättare att träffa honom. Min lilla mamma och bror ser man desto mer sällan. Men jag hoppas att båda kommer upp till mig snart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0