Prioriteringar

På ena sidan har du att sitta inne hela dagen och läsa straffrätt, vilket är ett intressant, men tungt ämne. Uppsåt, oaktsamhet, stämpling, täckningsprincip, subjektivt överskott, försök till medverkan till grovt rån.

På andra sidan har du att sitta ute på balkongen i solen och njuta av de 14 grader som Saltsjöbaden lyckats åstadkomma. Höra fåglarna kvittra medans din hud blir brunare och du automatiskt blir snyggare (solbrända människor är allmänt snyggare, det är vedertaget).

Gissa vad jag gör? Ja, inte just nu då eftersom jag skriver här.

Men jag har suttit inne hela dagen och pluggat. Så nu var jag tvungen att skriva två olika inlägg om hur duktig jag själv är, och det känns redan mycket bättre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0