Första gången.

Idag gjorde jag någonting för första gången som jag både sett fram emot, och fruktat.
Idag fick vi nämligen skjuta skarpt för första gången.
 
Jag har en otrolig respekt för vapen, då jag vet att det kan gå riktigt fel. Inte bara när det gäller skador och dödsfall, utan att ett misstag kan kosta dig platsen på skolan. Så det är självklart att man är lite nervös.
 
Vi hade flera lektioner i första termin där allting övades in. Allt från säkerhet till hur du skall handskas med vapnet. Och idag var det alltså dags att bli av med oskulden. Det var faktiskt inte så farligt, men väldigt häftigt. Det är en väldig kraft i något så litet, och man måste vara säker vart man siktar den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0