Grillning.

Sommaren är ju som ni alla vet grillningens årstid. Eftersom det nu är sommaren och vi faktiskt är svenskar, så måste vi ju grilla. Detta är ingen valmöjlighet eller någonting du bara kan skita i. Det är en del av det svenska arvet och då får du se till att ta det på allvar!
 
Och som den riktiga patriot jag är, så tände jag igår grillen för första gången. Efter några hårda minuter, brottandes med briketter och med tårar rinnande ned för kinden, fick jag tillslut fart på grillen.
Känslan som infinner sig när du får en riktigt fin glödbädd för de små köttbitarna är euforisk (för er som inte vet så var det de Loreen sjöng om i sin låt).
 
Jag tycker själv att jag lyckades bra med köttet och hoppas att Ella och våra gäster också tyckte det.
 
 
 
 
 
 
Den här bilden har som ni förstår ingenting alls att göra med grillning. Men det är en bild på äppelträdet som står bredvid grillen. Därav är den högst relevant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0