Klassfest

I tisdags var det dags för klassfest, ute på Ekerö. Om ni inte vet var det ligger så ligger det för långt bort.
En av mina kära klasskamrater bor där, och det var hon som kom med den strålande idén, därav Ekerö.

Kvällen var jättelyckad med trevligt sällskap, alkohol och lekar.

Eftersom mina kära klasskamrater alla tror att dom skall jobba säpo eller span efter skolan, så får ni tyvärr inte se några bilder. Sen är det inte jätteroliga bilder, då de flesta bilder är på mig när jag dansar polka.

Eftersom det var en vardag och natt när jag skulle hem, var jag tvungen att ta en taxi till Brommaplan, sedan buss till Centralen och till sist en buss till Saltsjöbaden.
Detta gick jättebra, enda fram tills 02:44, när jag suttit på centralen i 45 minuter och väntat på att nattbussen mot Saltjöbaden skulle komma.

Vad tror ni bussen gör? Ni får gissa..

1. Den stannar framför mig, öppnar dörrarna och låter mig stiga in i sitt varma inre.
X. Bussen är egentligen inte en buss, utan en hemlös man som drar kniv och snor min McDonaldspåse.
2. Bussjäveln kommer i tid, men rullar långsamt förbi mig utan att stanna och kör vidare...

 

SÅ JÄVLA TRÖTT BLIR JAG. Slutar med att jag får ta en taxi hem, tack SL..

Svaret var alltså 2 för er som inte fattade det.

 

 

Utsikt från altanen när vi kom. Notera bäverhyddan i vänsterkant i vattnet.

 

Utsikt från altanen lite senare på kvällen. Notera att bäverhyddan fortfarande är kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0