FIFA champion

 
Hade en FIFA-turnering med några grabbar från skolan i förra veckan. Jag är ju inte den som är den som skryter, men jag var innan turneringen obesegrad i polarens lägenhet. Som ni kanske förstår så var pressen enorm. Snacket hade börjat gå på skolan, "Vem är italienaren, och varför är han så grym på FIFA?". Mitt rykte stod på spel och jag hade allt att förlora.

Turneringen började inte bra. Gruppspelet blev ett rent sagt fiasko för Juventus. Ryktena i lägenheten hade börjat florera som bacon på ett tjockisläger. "Är han så här dålig?" "Kan han inte bättre?"
All rykten punkterades när Juventus i semifinalen krossade Liverpool med två mål mot noll. Finalen blev en rysare som gick ända till straffläggning där Buffon säkrade guldet genom en iskall räddning.

Jag vill tacka min mamma och pappa för att ni alltid funnits där för mig. Tack till Ella som aldrig gett upp hoppet om ett guld. Tack allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0