Höststädning

I söndags var det dags för höststädning på gården. Den hurtbullen som jag är så ställer jag självklart upp.
Jag skall inte säga någonting om vad Ella gjorde. Det kan vara så att hon städade hon med, isåfall var det i hennes drömmar, liggandes i sängen, snarkandes..
 
Har inte träffar allt för många grannar från gården. Ändå har vi bott här sedan mars. Dock var det minst tre stycken (av kanske 15) som kom fram till mig och frågade "är det du som läser till polis?". Helt otroligt vad snacket går.
Jag menare, visst jag brukar lägga ut utskrivna blogginlägg här ifrån i folks brevlådor, men ändå!?
 
Men jag är glad att jag kan få någon att känna sig säker. För det förklarade allihopa för mig. "Det är bra, så blir det lite ordning på gården". Gården kan jag förklara är det lugnaste området i Saltsjöbaden med en medelålder på 60. Men jag skall försöka..
 
Men vädret var underbart, glada tanter och gubbar och gratis fika. Kan inte bli bättre!
 
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0