Aspirantsökning

Som ni alla hårt dedikerade följare vet så skall jag börja min aspiranttjänstgöring efter nyår. För att göra den någonstans så måste man självklart söka också. Sökningen går till så att du rangordnar fyra val och hoppas att du får ditt första, annars bryter du långsamt ihop.
Jag valde 1) Stockolm 2) Västra götaland 3) Halland 4) Uppsala
 
Det var väl inte så svårt tänkte ni. Men nu är det ju så att kommer jag inte in i Stockholm, så kommer jag garanterat inte in på mina andra tre val heller då de har väldigt få aspritantplatser. Så det värsta som kan hända är att man blir tvångskommenderad. Det vill vi INTE. Svar inkommer i slutet av maj, så håll tummarna!
 
 

Kommentarer
Postat av: Marcus

Vilka län är mest populära?
Går det kanske efter en matematisk formel ;)? Ju fler invånare desto fler sökande.

Personligen, om allt går väl intresserar Södermanland mest. Tillhör denna den populära skalan?

Svar: Vilka län som är populärast är svårt att säga... Jag skulle säga att Stockholm och Västra Götaland är de mest populära. Dock tar de ju in ganska många. Jämfört med t.ex Halland som endast tar in fyra stycken per omgång.

Det är så enkelt att dom tar in så många dom behöver. Med tanke på pension, förflyttningar och nyanställningar.

Jag har inte hört så mycket om Södermanland, men skulle gissa på att som det ser ut nu skall inte det var några problem :)
None None

2013-05-04 @ 13:50:04
Postat av: Marcus

Oj, ser nu att jag skrev fel :) Menade Västmanland (särskilt intresse för Västerås).
Men det kanske ser ungefär likadant ut med intresset.

Får hoppas det blir Stockholm då :) Vilket distrikt är det du hoppas mest på? Är det Nacka kanske?

Svar: Jaha! Västerås tror jag inte heller är några problem direkt. Men sånt ändras ju tyvärr för varje sökomgång.
Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag skall välja om jag får Stockholm. Jag tror faktiskt inte det blir Nacka. Siktar nog mer på Söderort, Södertörn eller City tror jag. Men man hinner väl ändra sig flera gånger om :)
None None

2013-05-06 @ 17:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0