42 dagar avklarade

Nu har alltså 42 dagar gått av min 60 dagars challenge och det går framåt!
på 42 dagar har jag gått ner 6 kg och minskat 6,3 cm runt midjan. Allt med "nyttig" mat och mycket träning. Varför jag sätter nyttig inom citationstecken är för att jag faktiskt inte äter galet strängt. Jag vill ändå känna att jag kan äta saker jag tycker är gott. Det är dock enkelt att ändra sina vanliga gamla recept och göra dem nyttigare. Att byta ut grädde, smör, socker, pasta och ris mot nyttigare alternativ.
 
Jag tycker verkligen det är något ni ska testa på. Känner verkligen att jag mår bättre efter det här. För mig behövs det dock hård disciplin och motivation. Motivationen får jag av att följa utveckligen via vågen och måttbandet men även på gymet när man känner att kroppen sakta förändras och vikterna ökar. Jag tror jag skrivit det innan men jag tror inte på att hoppa på en massa olika bantningsmetoder som bara fungerar någon vecka innan man lägger av. 
Det är i grunden enkel matematik, du måste förbränna mer än vad du får i dig. Det gör du lättare genom att inte stoppa i dig för mycket dåligt och motionera. Easy peasy.
 
För att helt byta ämne, gud vad jag älskar halloumi.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0