Ledighet och springskytte

Är nu ledig i fem(!) dagar från skolan. Så försöker få lite saker gjorda, även om datorspel och diverse andra saker lockar mig mer. Har en hemtenta som skall vara inlämnad nästa vecka som handlar om straffrätt som jag skall försöka göra klart imorgon. Jag menar, någon ledighet måste man väl få eller?
 
Min sambos mamma kommer upp på en liten visit över helgen vilket alltid är trevligt. Alltid kul när folk kommer och hälsar på, då slipper man röra sig själv menar jag. Nej då, så lat är jag faktiskt inte. Dock är jag ganska slut i mina ben och fötter idag. Spelade innebandy på skolan i tisdags och fotboll på skolan igår. Som grädde på moset hade vi också springskytte igår på vapenlektionen.
Springskytte är ett test där du skall genomföra tre olika skyttemoment. Mellan dessa moment har du olika löpmoment som får dig att bli rejält trött. Springa med tungväst 900 m i kuperad terräng, orientera två kontroller och bära en 20kg säck runt en kuperad bana i terrängen. Jag kan ju säga att man hade lite puls i slutet och armar och ben var inte direkt i toppskick. Det var flera som sprang snabbt men det spelar ingen roll om du ändå skjuter dåligt. För varje missat skott så får man ett tidstillägg som läggs på din sluttid. Rikigt rolig övning, men inget jag vill göra imorgon igen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0